در روز پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 کارگاه نوآوری در حوزه راه و ساختمان در مؤسسه فناوری و نوآوری بنیادتک برگزار شد. این کارگاه، اولین کارگاه آموزشی برگزار شده توسط اولین شتابدهنده تخصصی عمران و راه و ساختمان کشور بود که با حضور متخصصان و علاقه‌مندان حوزه‌ی عمران، معماری و راه و ساختمان برگزار شد.

سرفصل‌های کارگاه

از جمله سرفصل‌های پوشش داده شده در این کارگاه:

آشنایی با تفکر نوآورانه در حوزه راه و ساختمان،

آشنایی با روش‌های مطالعه بازار،

و آشنایی با روش‌های تدوین مطالعات امکان‌سنجی و طرح تجاری، بودند.

اساتید و محتوا

در بخش اول کارگاه آموزشی، آقای دکتر حدادی مدیر مرکز رشد پژوهشکده سوانح طبیعی، از اهمیت رشد و توسعه زیربنای ساختاری و علمی کشور و نوآوری و در حوزه راه و ساختمان  صحبت کردند و شرکت‌کنندگان را از ایده‌های فناورانه این حوزه، باخبر کردند.

در ادامه پس از استراحت کوتاه و پذیرایی از حاضرین، دکتر صادقی، از اساتید مطرح کشور در حوزه مهندسی صنایع و کنترل پروژه و همچنین مدیر کنترل پروژه شرکت بنیاد بتن، بزرگترین هولدینگ مصالح ساختمانی کشور، مطالب آموزشی در رابطه با اهمیت گزارش امکان‌سنجی و چگونگی تدوین آن را در اختیار شرکت‌کنندگان گذاشتند.

و در پایان جناب آقای مهندس دانشور مدیر شتابدهنده، با جمع‌بندی مطالب گفته شده به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند و پروژه‌ها، استارتاپ‌ها، پروژه‌های R&D طرح و ایده‌های انجام شده در حوزه راه و ساختمان را تحلیل کردند

اساتید برگزارکننده

جمع بندی

کارگاه نوآوری در حوزه راه و ساختمان، یک فرصت بسیار عالی برای متخصصان و علاقه‌مندان به این حوزه بود تا با مطالب آموزشی، کاربردی و نوآورانه در صنعت ساخت و ساز  آشنا شوند و بتوانند در این حوزه، کسب و کار درآمدزا و موفق داشته باشند و نیازهای فناورانه کشور را تامین کنند.