کشش، مقاومت و عمر کفپوش‌های بتنی تولید شده با فناوری نانو نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر و بالاتر است.

کفپوش بتنی، یک سیستم بتنی صیقلی شده است که از سطحی بتنی روی کف موردنظر به عنوان عایق استفاده می‌گردد. به کمک این نوآوری می‌توان از این محصول مقاوم و سخت در مکان‌هایی مانند انبارهای صنایع دریایی و کشتیرانی، بندرگاه‌ها و اسکله‌ها که عوامل مخرب محیطی همچون فشار و ضربه‌های شدید مکانیکی وجود دارد به راحتی استفاده کرد.

از جمله ویژگی‌های کف‌پوش بتنی تولید شده توسط شرکت دانش‌بنیان آپتوس ایران و با حمایت ستاد توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، «مقاومت مکانیکی عالی»، «وزن پایین»، «نفوذناپذیری و جذب سطحی پایین آب»، «مقاومت خمشی بهبود یافته»، «مقاومت بالا نسبت به ضربه»، «کیفیت و سطح ظاهری مناسب»، «دوام بالا» و «تغییر ابعادی کم» است.

این محصول در دو سطح رویی و سطح بستر ساخته شده است. در سطح رویی که هنگام استفاده از کفپوش نمایان است و در معرض سایش قرار می‌گیرد از مصالح ریزدانه و یکنواخت استفاده می‌شود. اما سطح بستر که زیر لایه رویی قرار گرفته و پس از چیدن کفپوش در تماس با زمین بوده و نمایان نیست، از مصالح درشت دانه‌تری استفاده می شود. از جمله موارد مصرف این محصول، می‌توان به استفاده در «سیستم‌های روسازی کف و ضد سرخوردگی»، «کف‌سازی صنعتی و تزئینی»، «مکان‌هایی که سطوح تحت سایش شدید قرار دارند»، «پارکینگ ها، انبارها و بندرگاه‌ها»، «سطح معابر، پیاده‌روها و تقاطع‌ها»، «کف پله محوطه‌های بیرونی»، «رویه رمپ‌ها ، شیب‌ها و پیچ‌ها»، «کف‌های هشداردهنده و سرعت‌گیر حاشیه‌ای و عرضی جاده‌ها و اتوبان‌ها و رویه محدوده‌‌های ایستگاه‌های عوارضی» و «رویه محوطه‌های پالایشگاهی و جایگاه‌های سوخت‌گیری» اشاره کرد.